W aktualnym stanie gospodarczym regularnie dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży przy wykorzystaniu internetu, co wiąże się również z odpowiednim zastosowaniem przepisów, dotyczących rękojmi za wady.
Zgodnie z art. 564 k.c. sprzedający winien poinformować kupującego o wadzie. W ramach obowiązków wynikających z tego przepisu, sprzedawca winien poinformować kupującego o każdej wadzie fizycznej w ujęciu art. 5561 k.c. Taki obowiązek spoczywa na sprzedawcy również w odniesieniu do kupującego będącego przedsiębiorcą. W obecnym stanie prawnym o ciążącym na sprzedawcy obowiązku, o którym mowa w art. 564 k.c. decydujące znaczenie ma wyłącznie sama wiedza sprzedawcy o wadzie i irrelewantne jest, czy wadę podstępnie zataił. Obecna treść art. 564 k.c. nie operuje już pojęciem „podstępnego zatajenia wady”, a stan prawny w tym zakresie został zmieniony 25 grudnia 2015 r. Jak trafnie przyjął Sąd Najwyższy w wyroku z 25 lutego 2015 r., IV CSK 344/14, treść normatywna art. 564 k.c. sprowadza się do tego, że wyłącza on konsekwencje nieterminowego dokonania aktów staranności, przewidzianego w art. 563 § 1 i 2 k.c., a w istocie - niedokonania tych aktów przez kupującego. Uzyskuje on pełną ochronę zarówno w razie gdy jest ofiarą podstępnego zatajenia wady, jak i w razie gdy zawierzył sprzedawcy w kwestii jakości rzeczy. Zatem jeżeli sprzedawca ma wiedzę o wadzie i z własnej inicjatywy nie przekaże jej kupującemu, nawet jeżeli kupujący o to się do niego nie zwróci, znajdzie zastosowanie regulacja zawarta w tym przepisie. Nie ma przy tym znaczenia prawnego atrakcyjna, czy nawet zaniżona wobec wartości rynkowej cena przedmiotu. Art. 563 k.c.. nakłada na kupującego obowiązek zbadania przedmiotu sprzedaży w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i jeżeli wykrył wadę podczas tego badania – niezwłocznego zawiadomienia o niej sprzedawcy. Jeżeli wada wyszła na jaw później, ma on obowiązek zawiadomić o niej sprzedawcę niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Art. 563 k.c. nie zawiera żadnych wskazówek interpretacyjnych odnośnie do tego, w jaki sposób i czasie ma zostać zrealizowany obowiązek zawarty w tym przepisie. O sposobie i czasie wykonania tego obowiązku decyduje przedmiot sprzedaży, wiedza i ogólna dbałość przedsiębiorcy o własne interesy, a nade wszystko warunki w jakich umowa została zawarta i wykonana. Portale sprzedażowe, zostały stworzone po to, aby umożliwić kojarzenie kontrahentów na odległość, tym bardziej, że w obrocie gospodarczym nader często takie transakcje mają miejsce. W sytuacji, gdy strony zamieszkują w znacznej odległości od siebie nie można narzucić na sprzedawcę obowiązku udania się do kupującego po to, aby osobiście zbadać właściwości towaru w standardowej transakcji, jaka miała miejsce w niniejszej sprawie. Ważne jest to o czym zapewniał kupującego sprzedawca w odniesieniu do właściwości fizycznych rzeczy, w tym jej wad. Samo nie zasygnalizowanie wad, gdy sprzedający ma wiedzę o nich, daje kupującemu uprawnioną podstawę do przyjęcia, że takie nie występują.
Art. 563 k.c. nie wymaga od kupującego dokonania czynności sprawdzających przed zakupem.