Zdju0119cie logo peu0142na

Bardzo często kupujemy przez internet, telefon, przychodzą do Naszych domów przedstawiciele różnych firm oferując swoje usługi czy też produkty. Takie osoby są zobowiązane przez prawo do informowania Nas jako konsumentów o naszych prawach i obowiązkach w jasny i zrozumiały dla Nas sposób.

 

Informacje, które muszą być Nam udzielone:

1. Co jest przedmiotem umowy- czyli jaką usługę/produkt kupujemy, jak długo będzie trwała umowa i jak można ją wypowiedzieć

2. W jaki sposób będziemy mogli porozumieć się ze sprzedającym przedsiębiorcą: adres, telefon, mail; jeśli będzie inny sposób kontaktu w razie reklamacji to także powinniśmy otrzymać taką informację

3. Jakie są dane firmy, z którą zawarliśmy umowę: nazwa, NIP, adres siedziby

4. Łączna cena lub wynagrodzenie za usługę/ produkt, należy podać kwotę brutto a nie netto, chyba, że nie można ich określić ( np. opłaty za transport, usługi pocztowe) wówczas należy podać sposób ich obliczenia

5. Kiedy i jak mamy zapłacić za usługę/ produkt

6. Kiedy i jak przedsiębiorca wykona usługę, dostarczy nam produkt

7. Informacja o procedurze rozpatrywania reklamacji

8. Koszty zwrotu rzeczy jeśli odstąpimy od umowy

9. Informacja o prawe do odstąpienia od umowy

Marta Kalińska