Bardzo często kupujemy przez internet, telefon, przychodzą do Naszych domów przedstawiciele różnych firm oferując swoje usługi czy też produkty. Takie osoby są zobowiązane przez prawo do informowania Nas jako konsumentów o naszych prawach i obowiązkach w jasny i zrozumiały dla Nas sposób.
Informacje, które muszą być Nam udzielone:
1. Co jest przedmiotem umowy- czyli jaką usługę/produkt kupujemy, jak długo będzie trwała umowa i jak można ją wypowiedzieć
2. W jaki sposób będziemy mogli porozumieć się ze sprzedającym przedsiębiorcą: adres, telefon, mail; jeśli będzie inny sposób kontaktu w razie reklamacji to także powinniśmy otrzymać taką informację
3. Jakie są dane firmy, z którą zawarliśmy umowę: nazwa, NIP, adres siedziby
4. Łączna cena lub wynagrodzenie za usługę/ produkt, należy podać kwotę brutto a nie netto, chyba, że nie można ich określić ( np. opłaty za transport, usługi pocztowe) wówczas należy podać sposób ich obliczenia
5. Kiedy i jak mamy zapłacić za usługę/ produkt
6. Kiedy i jak przedsiębiorca wykona usługę, dostarczy nam produkt
7. Informacja o procedurze rozpatrywania reklamacji
8. Koszty zwrotu rzeczy jeśli odstąpimy od umowy
9. Informacja o prawe do odstąpienia od umowy
Marta Kalińska